יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

מוגנות בקהילה


על בטיחות ילדינו הנוסעים בטרמפים




מאז חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הי"ד בגוש עציון, דובר רבות על הבטיחות של בני הנוער הנוסעים בטרמפים בין היישובים ביו"ש. אולם מעבר לבעיות הביטחוניות, עלינו לתת את הדעת לסכנה האורבת לבנותינו מפני פגיעות והטרדות למיניהן.

    בניגוד לסכנה הבטחונית, האורבת דווקא למי שעולה על טרמפ עם אדם לא מוכר, סכנה זו קיימת גם – ולעִתים אף יותר – עם אדם מוכר, שיכול להיות שכן מן היישוב, תושב של יישוב סמוך, קרוב משפחה, אדם שעובד ביישוב, נהג הסעות או מוביל של מצרכים – אנשים שכולנו מכירים, אבל לא תמיד מכירים לגמרי... ולצערנו, גם צירי התנועה שלנו אינם חסינים מממקרים כאלה.

    הדברים הללנו נכתבים לאחר אירוע של הטרדה שאירע באחד מיישובי האיזור, במהלך נסיעה בטרמפ עם נהג שאינו גר ביישובים אבל נוסע מידי פעם בכבישי האיזור.



    לשם כך, אנו ממליצים לבנות ביישוב (ואף לנשים נשואות) להקפיד על מספר כללי זהירות בסיסיים בזמן נסיעה בטרמפ:

א. לא לשבת ליד הנהג. מעבר לקרבה הפיסית המאפשרת חציית גבולות מצד הנהג, יש בישיבה משותפת בקדמת הרכב סוג של חוויית קרבה, שאיננה רצויה (אלא אם כן מדובר בהקשר המתאים לכך). כמו כן אנו ממליצים לכל מי שנוהג ברכב ומעלה טרמפיסט בודד מן המין השני, להזמין אותה לשבת בספסל האחורי. זה יגן על כל אחת מאתנו מפני הטרדות, ויגן על כל אחד מאתנו מפני עלילות. ובעיקר – יסייע בהטמעה של ההרגל החיוני הזה בין הבנות שלנו. כאשר מדובר ברכב מסחרי שאין בו מקום ישיבה מאחור, אפשר להניח תיק גדול בין היושבים בקדמת הרכב, או פשוט, לוותר על הטרמפ...

ב. אם את מרגישה התחלה של אירוע שאת מרגישה אתו אי נעימות קלה – התחלה של דיבורים שאינם מכבדים אותך או נגיעה קלה שאינך חשה אתה בנוח – תפעלי מיד להפסיק את האירוע. תתרחקי, תגידי: "די", "זה לא מתאים לי", "אלי לא מדברים כך" וכדו', ותרדי מן הרכב בהזדמנות הקרובה ביותר.

ג. לאחר אירוע או חשד לאירוע, ספרי על כך בהקדם האפשרי לאדם הקרוב אלייך, לגורם מתאים בקהילה (הרב, רכזת הקהילה, צוות המוגנות וכדו') וכן למחלקת הרווחה. וזאת כדי לדאוג לרווחה הרגשית שלך מחד גיסא, ולמנוע אירועים נוספים מצד אותו אדם מאידך גיסא.





בשם צוות המוגנות היישובי







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה